24 czerwca 2021

Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego : wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe

Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego : wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe / oprac. Joanna Mazur. - Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego : Warszawa, 2021 - 32 s. 

Raport składa się z trzech części. Pierwsza poświęcona jest zarysowi tematycznemu zdalnego nauczania w dobie pandemii. Wyzwania dla e-learningu powiązane zostały z przykładami czynników wpływających na jego efektywność. Część druga dotyczy sytuacji studentów, ich doświadczeń związanych z pandemią i nauczaniem zdalnym oraz preferencji, które mają wobec niego. W części trzeciej przedstawione zostały zagadnienia związane z perspektywą prowadzących. Raport zamyka podsumowanie, w którym zebrane zostały uwagi dotyczące szerszego spojrzenia na cyfrową transformację uczelni i wyzwania, z którymi się ona wiąże. U podstaw dokonanego poniżej przeglądu zagadnień związanych z tym tematem stało przekonanie, że nauczanie zdalne, w obecnej sytuacji, to nie tylko zestaw rozwiązań technologicznych, lecz także organizacyjnych i procesowych, uwzględniających wyjątkowy charakter rzeczywistości pandemicznej.

                                                          (opis zaczerpnięty ze wstępu publikacji)

                                                 Zobacz raport