Edukacja zdalna w okresie drugiej fali pandemii COVID-19 : przypadek gminy Ruda Śląska / Ewa Jarosz, Hewilia Hetmańczyk, Marcin Gierczyk, Dagmara Dobosz. - Towarzystwo Inicjatyw Naukowych : Katowice, 2021. - 167 s.
Głównym celem badań zawartych w raporcie było dokonanie diagnozy jakości kształcenia zdalnego w szkołach i przedszkolach na terenie gminy Ruda Śląska w okresie pandemii COVID-19 oraz rozpoznanie około edukacyjnego kontekstu funkcjonowania nauczycieli, uczniów oraz rodziców - jako uczestników tej edukacji. Przedstawiane w raporcie analizy dają podłoże do formułowania wniosków oraz rekomendacji w zakresie wykorzystania edukacji zdalnej i jej formuł w kontekście probabilistycznym, tj. wystąpienia podobnych do pandemii sytuacji w przyszłości, jak w promocji edukacji zdalnej jako towarzyszącej i wspomagającej edukację tradycyjną, czyli z myślą o rozwijaniu kształcenia hybrydowego jako odpowiadającego potrzebom teraźniejszym, jak i przyszłości.
(opis zaczerpnięty ze wstępu publikacji)