28 listopada 2025

Profil absolwenta i absolwentki. Droga do zmian w edukacji. Wersja zaktualizowana i uzupełniona. Etap I : przedszkola i szkoły podstawowe

Profil absolwenta i absolwentki. Droga do zmian w edukacji. Wersja zaktualizowana i uzupełniona. Etap I : przedszkola i szkoły podstawowe / Krzysztof Biedrzycki, Piotr Bordzoł, Joannna Dobkowska, Dawid Dymkowski, Anna Hesse- Gawęda, Radosław Kaczan, Agnieszka Kuźba, Mateusz Przywra, Elżbieta Rakosy, Łukasz Srokowski, Gabriela Ziewiec-Srokowska. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy, 2025. - 90 s.

 

Profil absolwenta i absolwentki odpowiada na pytania:jakie kompetencje powinna posiadać osoba kończąca przedszkole lub szkołę, by sprawnie działać nie tylko w aktualnej rzeczywistości, ale przede wszystkim w przyszłości? Jaka wiedza, umiejętności oraz postawy wspierają osiąganie satysfakcjonującego i dającego poczucie wpływu na rzeczywistość życia? W rozwijaniu jakich wartości powinni być wspierani polscy wychowankowie i uczniowie oraz polskie wychowanki i uczennice, by byli przygotowani do funkcjonowania we współczesnym i przyszłym świecie? 

                                                                (opis zaczerpnięty ze wstępu publikacji) 

                                                            Zobacz raport