21 grudnia 2019

Rozpoznać, wspierać, rozwijać : poradnia psychologiczno-pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny

Rozpoznać, wspierać, rozwijać : poradnia psychologiczno-pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny / Marzenna Czarnocka, Maria Foryś, Kinga Truś. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014. - 66 s.


Publikacja dotyczy wspierania szkoły przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną w działaniach skoncentrowanych na uczniu zdolnym. W części pierwszej przedstawione zostały możliwości współpracy poradni psychologiczno-pedagogicznej ze szkołą w zakresie identyfikacji oraz diagnozy uzdolnień i zainteresowań uczniów. W drugiej części zadania oraz propozycje dotyczące metod pracy, które wspierają odkrywanie i rozwijanie zdolności. Propozycje prezentowane w publikacji mogą stać się źródłem inspiracji dla specjalistów pracujących w  poradniach  psychologiczno-pedagogicznych  i  nauczycieli  szkół,  poszukujących  efektywnych  form  wsparcia ucznia zdolnego.
(wg wstępu do publikacji)