22 kwietnia 2020

Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności

Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności /  Krystian Barzykowski, Halina Grzymała-­Moszczyńska, Daniel Dzida, Joanna Grzymała-­Moszczyńska, Magdalena Kosno. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. - 146 s.


Opracowanie to jest opisem wybranych zagadnień związanych z diagnozą dzieci wielojęzycznych i  wielokulturowych, których uważne rozważenie pozwoli zachować wysoką jakość pracy diagnostycznej.  W pewnej mierze niniejsza publikacja jest odpowiedzią na dotychczasową lukę w kształceniu psychologicznym i jest kierowana w głównej mierze (choć nie tylko!) do osób zaj­mujących się diagnozą psychologiczną dzieci w poradniach psychologiczno-­pedago­gicznych. Opracowanie ma charakter informacyjny, to znaczy omawia wybra­ne kwestie diagnozy dzieci odmiennych (od większości dzieci pochodzenia polskiego) pod względem etnicznym, językowym i kulturowym, jak również rekomendacyjny, a nadrzędnym jego celem jest upowszechnienie dobrych praktyk diagnostycznych.

(wg wstępu do publikacji)