Raport z badania „Nastolatki 3.0” / Wojciech Kamieniecki, Marcin Bochenek, Maciej Tanaś, Agnieszka Wrońska, Rafał Lange, Mariusz Fila, Bartosz Loba, Filip Konopczyński. ; Pracownia Edukacyjnych Zastosowań Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych NASK Warszawa : Nask - Instytut Badawczy, 2017.- 110 s.
Celem przeprowadzonego przez NASK badania „Nastolatki 3.0” była analiza aktywności młodzieży w Internecie, edukacyjnej roli Internetu i urządzeń mobilnych, przyjmowanej przez nastolatki sieciowej tożsamości, ich zachowań, świadomości zagrożeń i sposobów reagowania na przemoc.
W badaniu wzięło udział 1394 uczniów z 55 szkół.
Problematyka badawcza koncentrowała się na następujących aspektach aktywności internetowej:
- Zakres i cele użytkowania
- Internet w szkole i edukacji
- Tożsamość internetowa
- Zachowania ryzykowne
- Przemoc słowna
(wg wstępu do raportu)