Edukacja zdalna w czasach COVID-19 : raport z badania / red. Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. - Warszawa : Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, 2020. - 58 s.
Niniejszy raport stanowi końcowe podsumowanie wyników badań, którego przedmiotem stało się nauczanie zdalne, realizowane w polskich placówkach od marca 2020, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.Podczas badania, przeprowadzonego w dniach 4-15 czerwca 2020 r. za pomocą ankiety internetowej LIBRUS Szkoła pytano nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów, jak organizowane jest nauczanie zdalne i w jaki sposób szkoły realizują edukację na odległość. Ogólnopolskie badanie przeprowadzone zostało wśród 4178 respondentów w tym 2961 nauczycieli
i dyrektorów szkół oraz 1217 uczniów. Raport sporządzony na podstawie badania zawiera podsumowanie odpowiedzi na postawione w ankiecie pytania, kluczowe wnioski oraz rekomendacje dotyczące działań na przyszłość w zakresie edukacji online.
(opis zaczerpnięty ze wstępu publikacji)