19 października 2020

PISA 2018. Czytanie, rozumienie, rozumowanie

PISA 2018. Czytanie, rozumienie, rozumowanie / pod red. Michala Sitka, Elżbiety Barbary Ostrowskiej. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2020. - 256 s. 

 


 
Wyniki badania PISA upublicznione zostały w Polsce i na świecie 3 grudnia 2019 r.
Wtedy opublikowane  zostały  pierwsze  tomy  raportu  międzynarodowego  oraz  przedstawiono  najważniejsze wyniki uzyskane przez uczniów w Polsce. W tej książce przedstawiono po-głębioną  analizę  danych  uzyskanych  w  badaniu,  która  opiera  się  nie  tylko  na  analizach  statystycznych,  ale  też  wieloletnim  doświadczeniu  autorów  poszczególnych  rozdziałów  z    poprzednich  edycji  badania.  W  badaniu  PISA  wiele  z  zadań  wymaga  od  uczniów  sformułowania krótkiej odpowiedzi lub jej uzasadnienia, co daje często bardzo dobry wgląd w sposób rozumowania ucznia czy rodzaj popełnianych błędów. Praca nad analizą odpowiedzi udzielanych przez uczniów jest ważnym doświadczeniem uzupełniającym wnioski dotyczące słabych i mocnych stron uczniów wynikające
z analiz ilościowych.

                                                                           (opis zaczerpnięty ze wstępu publikacji)

                                                                 Zobacz raport